Atrybut rel="sponsored" to jedna z wartości atrybutu "rel" w języku HTML, który jest używany do oznaczania linków na stronach internetowych. Służy on do identyfikowania linków sponsorowanych lub reklamowych na stronie.
Atrybut ten powinien być stosowany wtedy, gdy link prowadzi do strony lub zasobu, który jest częścią płatnej kampanii reklamowej lub jest w inny sposób sponsorowany przez firmę lub osobę trzecią. Dzięki temu oznaczeniu, przeglądarki internetowe i roboty indeksujące mogą odróżnić linki sponsorowane od innych linków na stronie.
Warto również zaznaczyć, że Google i inne wyszukiwarki zalecają stosowanie atrybutu rel="sponsored" dla linków sponsorowanych*, aby lepiej zrozumieć i uwzględnić te linki w swoich algorytmach indeksujących. W ten sposób pomaga to w utrzymaniu przejrzystości w dziedzinie reklam i pozycjonowania SEO.
*Dotychczas Google zawsze wymagało, aby wszystkie linki, które były wynikiem płatnych lub sponsorowanych działań, były oznaczone jako "nofollow".
CopyCrafters to działaność non-profit, której celem jest tworzenie jakościowej, praktycznej i ogólnodostępnej treści. Tworzymy wpisy/artykuły, poradniki oraz instrukcje i słowniki pojęć z tematów dla nas osobiście ważnych, które towaryszą nam od lat. Jesteśmy specjalistami swoich branż. Sprawdź narzędzia.blog.
Data rozpoczęcia: 23 marca 2023
Zadzwoń do nas
+ 48 *** *** ***
Napisz do nas
Ta strona została stworzona przez CopyCrafters
Projekt i wykonanie: CopyCrafters